Nu lanseras livspusslet.se – stöd och hjälp när vardagen tar en ny vändning

Familjens Jurist lanserar nu livspusslet.se. En unik plattform som samlar inspiration, kunskap och tjänster för livets alla utmaningar och möjligheter. Med vetskapen om att allt fler behöver experthjälp inom en rad områden, och inte bara med juridiska tjänster, är målet att bygga en självklar plattform för alla som behöver hjälp när livet tar en ny vändning.

Som Sveriges största leverantör av juridiska tjänster arbetar Familjens Jurist mitt i den förändring av samhället där juridisk och annan kvalificerad rådgivning får en alltmer central roll. Det är även tydligt att kunskapen om vilken typ av hjälp man kan få och var man hittar tjänsterna, inte hänger med i samma takt.

- Plattformen livspusslet.se bottnar i insikten att det blir allt viktigare att ta tag i större frågor löpande i livets alla skeden. Det handlar inte längre om att bara söka hjälp när någon nära går bort eller när man separerar, utan i stället behöver allt fler återkommande hjälp med svårare frågor som exempelvis juridik och ekonomi. På livspusslet.se hittar man inte bara kunskap och information, utan användare får även en direkt kontakt med de tjänster som kan lösa utmaningarna, säger Victoria Thore vd på Familjens Jurist.

Livspusslet.se har kommit till som en följd av insikten att kunderna behöver mycket mer än bara juridiska tjänster. Familjens Jurist insåg att man hade en unik position att knyta ihop en stor mängd av de företag som erbjuder den här typen av experthjälp till konsumenterna. Att det rör sig om mycket viktiga tjänster, där många inte vet vem de ska vända sig till på rak arm, ledde till tanken att bygga en plattform där allt kan samlas under ett och samma tak.

- Inom Familjens Jurist har vi ett stort nätverk med partnerföretag, såväl rikstäckande som lokalt. Här kan vi samla alla dom och samtidigt dela med oss av all den kunskap vi gemensamt har inom våra respektive områden. Livspusslet.se ska bli en plats för alla som behöver hjälp, inspiration och kunskap kring större och förändrande skeden i livet, fortsätter Victoria Thore.

Nu lanseras den första versionen av livspusslet.se och man börjar samla in och analysera insikter om användandet för att bygga vidare till nästa milstolpe för plattformen.

- Det här är ett viktigt steg i vår strategi framåt. Under de senaste åren har det varit ett för stort fokus på digitaliseringen i sig utan att någon stannat upp och faktiskt frågat vad kunderna verkligen behöver. Livspusslet.se är en reaktion på det – vi vet att den här typen av tjänster kommer att bli viktigare för allt fler framöver, avslutar Victoria Thore.

Livspusslet.se innehåller från start en stor mängd artiklar och information om viktiga, förändrande händelser i människors liv. Utifrån en snabb och enkel behovsbedömning guidas användaren till rätt artiklar och rätt typ av företag som kan erbjuda hjälp.

Här kan du besöka livspusslet.se.