Familjens Jurist inleder samarbete med Stockholms Auktionsverk

Familjens Jurist utökar servicen till sina kunder genom ett nytt samarbete med Stockholms Auktionsverk. Samarbetet gör det lättare för kunder att få hjälp med värdering eller försäljning av möbler, konst och värdeföremål i samband med en bouppteckning.

– Vid större livshändelser är det inte bara juridiken man behöver hantera, utan även en mängd praktiska saker. Samarbetet med Stockholms Auktionsverk innebär att vi kan erbjuda en utökad service vid hanteringen av ett dödsbo, och på så sätt underlätta för människor som befinner sig i en ansträngd situation, säger Victoria Thore, vd för Familjens Jurist.

Samarbetsavtalet innebär bland annat att Familjens Jurist kan erbjuda sina kunder kostnadsfria försäljningsvärderingar i hela landet samt förmånliga priser på försäkringsvärderingar hos Stockholms Auktionsverk. De värderade föremål som ska säljas, hämtas gratis och katalogiseras på ett av Stockholms Auktionsverk sju auktionshus innan de publiceras och exponeras online i Sverige såväl som internationellt.

Stockholms Auktionsverk, grundat 1674, är en av de ledande nordiska marknadsplatserna för konst, konsthantverk och äldre och modernare antikviteter. Värderingstjänsterna utförs via mail, videosamtal, i kundens hem i hela Sverige eller i Stockholms Auktionsverk lokaler, och försäljningen sker huvudsakligen genom onlineauktioner.

– Vi gläder oss att tillsammans med Familjens Jurist hjälpa fler människor i de livssituationer där man har ett behov att få värderat eller sälja föremål från ett dödsbo. Vår mångåriga erfarenhet har lärt oss att vår expertis, tillgänglighet och flexibilitet kan göra en stor skillnad i en svår period. Här har våra experter både den nödvändiga kompetensen och empatin att säkra en smidig process, säger Mette Rode Sundström, VD på Stockholms Auktionsverk och Lauritz.com

Samarbetet innebär också att Stockholms Auktionsverks medarbetare och kunder kommer att få tillgång till juridisk hjälp hos Familjens Jurist till förmånliga villkor.

Veranda med äldre möbler