Hoppa till innehållet

Familjens Jurist inleder samarbete med Nowo

Hur livet ska bli efter pensionering väcker ofta många frågetecken, både när det gäller juridik och privatekonomi. För att hjälpa människor med juridisk rådgivning inför pensionen har Familjens Jurist och Nowo tillsammans utvecklat Juridikhjälpen.

Trots att vi alla vet att vi ska sluta jobba en dag är det ofta jobbigt att tänka på pensionen. För att underlätta för sig själv och anhöriga är det viktigt att planera så mycket som möjligt i förväg, både när det gäller juridiska frågor men också ekonomiska. Mot den bakgrunden startade Familjens Jurist och Nowo Juridikhjälpen.

- Både vi och Nowo förstår att ekonomi och juridik är starkt förenat med varandra. Vi slog därför våra kloka huvuden ihop och startade Juridikhjälpen. Samarbetet innebär att vi erbjuder juridisk trygghet till Nowos alla medlemmar, exempelvis genom att ta fram framtidsfullmakter, skriva samboavtal eller upprätta ett testamente. Allt för att medlemmarna ska slippa känna oro för olika livshändelser som kan uppstå i framtiden, säger Victoria Thore, vd på Familjens Jurist.

Nowo, som hjälper till med sparandet inför pensionen, vill med hjälp av Familjens Jurist skapa en trygghet för deras medlemmar.

- Det var naturligt för oss att inleda ett samarbete med Familjens Jurist. Vi hjälper våra medlemmar med deras ekonomi utifrån ett helhetsperspektiv och ser till att vägen mot pensionen blir enklare. Vi vet att pensionen inte alltid blir som man har tänkt sig och att det kan dyka upp situationer där man snabbt behöver juridisk rådgivning. Då känns det skönt att veta att Familjens Jurist finns där och stöttar våra medlemmar, säger Rutger Selin, vd på Nowo.

Här kan du läsa hela pressmeddelandet och våra tidigare pressmeddelanden.

Familjens Jurist kan hjälpa dig med allt som rör familjejuridik. Med kontor och medarbetare från norr till söder så finns vi alltid nära dig.
Magnus Ladulåsgatan 65